Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolanowie

ul. Radomska 20, 26-625 Wolanów

 

AKTUALNOŚCI

Turnusy regeneracyjne dla opiekunów osób niepełnosprawnych

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówka Terenowa w Radomiu informuje, że od 1 stycznia 2023 roku organizowane są turnusy regeneracyjne dla opiekunów osób niepełnosprawnych, w celu poprawy kondycji psychofizycznej i jakości  życia. Turnusy są organizowane w 7 dniowym trybie stacjonarnym. Na turnus regeneracyjny pacjent może być kierowany nie częściej niż 12 miesięcy. Pobyt na turnusie regeneracyjnym jest bezpłatny.
Korzystanie z rehabilitacji leczniczej i turnusu regeneracyjnego za pośrednictwem KRUS nie pozbawia prawa do leczenia uzdrowiskowego, finansowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Więcej informacji mogą Państwo uzyskać:

  • na stronie internetowej www.krus.gov.pl - w zakładce rehabilitacja
  • pod nr telefonu 48-383-37-40
  • w Placówce Terenowej KRUS w Radomiu 
    ul. Narutowicza 11/13, 
    26-600 Radom   
  • Ulotka: turnusy regeneracyjne dla opiekunów osób niepełnosprawnych

Dodatek węglowy – zmiany w warunkach przyznawania

Ustawą z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych wprowadzono zmiany w przyznawaniu dodatku węglowego.


Dodatek przysługuje w przypadku gdy:


•    pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe


•    w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. nie jest możliwe ustalenie odrębnego adresu miejsca zamieszkania dla poszczególnych gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem w odrębnych lokalach


•    którego źródłem ogrzewania jest oddzielne lub współdzielone źródło ciepła.
Zmiany wprowadzone do ustawy wskazują, że do postępowań w sprawie wypłaty dodatku węglowego wszczętych i niezakończonych przed 3 listopada br., stosowane będą przepisy znowelizowane.


Nowe przepisy pozwalają na przyznanie dodatków węglowych dla kilku gospodarstw domowych, jeżeli do dnia 30 listopada 2022 r. nie jest możliwe ustalenie odrębnego adresu miejsca zamieszkania.

 

Brak możliwości ustalenia odrębnego adresu wynikać może z obiektywnych przyczyn, jak np. ograniczone możliwości organów gminy w nadaniu odrębnego adresu w ww. terminie.

Należy mieć jednak na uwadze, że w tym przypadku możliwość przyznania dodatku węglowego należy rozpatrywać w sytuacji, jeżeli podjęte zostały kroki formalne, prowadzące do nadania odrębnego adresu miejsca zamieszkania. Trzeba mieć również na uwadze, że w takiej sytuacji dodatek może zostać przyznany w drodze decyzji administracyjnej, po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego (z którego sporządzana jest notatka służbowa). Wywiad środowiskowy przeprowadza się w celu potwierdzenia, że pod jednym adresem zamieszkania znajduje się więcej niż jeden lokal mieszkalny i w lokalach tych prowadzone są oddzielne gospodarstwa domowe, których główne źródło ogrzewania uprawnia do przyznania dodatku węglowego. Tu należy wskazać, że jeżeli wykorzystywane źródło ogrzewania nie było wcześniej zgłoszone do CEEB, to gmina dokonuje jego wpisania do tej bazy z urzędu – bez konieczności składania odpowiedniej deklaracji przez zarządcę/właściciela budynku.

Należy jednocześnie pamiętać, że nie można przyznać kilku dodatków węglowych dla wielu gospodarstw domowych mieszkających w jednym lokalu mieszkalnym. Tu warto wskazać, że dodatek ma służyć wsparciu rodzin – oddzielnych gospodarstw, które samodzielnie zaspokajają swoje potrzeby. O takiej samodzielności nie może być mowy w przypadku współistnienia w jednym lokalu wielu (czasami sztucznie podzielonych) gospodarstw.

Odmowa przeprowadzenia wywiadu środowiskowego skutkuje decyzją odmowną w sprawie dodatku węglowego.

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone i nierozpatrzone będą rozpatrywane według przepisów znowelizowanych. W przypadku otrzymania decyzji odmownej, pozostawienia wniosku bez rozpoznania lub wycofania wniosku o dodatek węglowy przed wejściem w życiem nowych przepisów można złożyć nowy wniosek– do dnia 30 listopada 2022 r.

Więcej informacji w Poradniku dla samorządów dotyczący wypłaty dodatku węglowego dostępnym na stronie:

https://www.gov.pl/web/klimat/poradnik-dla-samorzadow-dotyczacy-wyplaty-dodatku-weglowego

 

Dodatek dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła

Wnioski w wersji papierowej będą wydawane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolanowie od dnia 26.09.2022 r.

Dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest:

  1. kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane pelletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy albo
  2. kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG, albo
  3. kocioł olejowy

Wniosek o dodatek węglowy będzie można złożyć do 30 listopada 2022r.:

- osobiście w pokojach nr 4 i 6 (parter) w godzinach pracy ośrodka, 

- za pomocą skrzynki elektronicznej ePUAP : /GOPS_Wolanow/skrytka,

- drogą pocztową na adres:  GOPS Wolanów, ul. Radomska 20, 26-625 Wolanów.

Kwota dodatku:

pellet drzewny - jednorazowo 3000 zł,

drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy jednorazowo 1000 zł,

kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG jednorazowo 500 zł,  

kocioł olejowy - jednorazowo 2000 zł.

Ostateczny termin składania wniosków: do 30 listopada 2022 r.

Warunek konieczny:

Uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Komu nie będzie przysługiwał?

W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres miejsca zamieszkania, to dodatek ten jest przyznawany wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.

Dodatek dla gospodarstw domowych nie przysługuje gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.

Ważne!!!

Należy podkreślić, iż w przypadku ogrzewania gazowego, ustawa przewiduje dodatek tylko dla gospodarstw domowych ze źródłem ciepła zasilanym skroplonym gazem LPG, a nie gazem ziemnym.

Wzór wniosku do pobrania : https://g.infor.pl/p/_files/37567000/4-wzor-wniosku-o-dodatek-do-gazu-pdf-37567186.pdf

 

DODATEK WĘGLOWY – ZMIANY

W dniu 20.09.2022 weszły w życie przepisy zmieniające ustawę o dodatku węglowym, które wydłużyły termin załatwienia spraw o dodatek węglowy z jednego, do dwóch miesięcy. Wprowadzono także zasadę zgodnie, z którą do postępowań w sprawie wypłaty dodatku węglowego wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie stosuje się zmienione (nowe) przepisy.

Zmiany są bardzo istotne, obecnie:

-  w przypadku gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe, jeden dodatek węglowy przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem (jeden adres = jeden dodatek).
- w przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego został złożony dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego z tym samym adresem miejsca zamieszkania, to dodatek jest wypłacany wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.

- przy ustalaniu prawa do dodatku węglowego brane będą pod uwagę informacje dotyczące źródła ogrzewania zużywającego węgiel (i inne paliwa stałe wytworzone na bazie węgla) zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 11 sierpnia 2022 r. Oznacza to, że nie będą uwzględniane korekty deklaracji zgłoszone po tym dniu (np. po 11.08.22r. w CEEB zmieniono źródło ogrzewania z pieca gazowego na węglowy, zgłoszono wcześniej nieujawniony w CEEB piec węglowy). Nie dotyczy to zgłoszeń do CEEB składanych po raz pierwszy. Zgodnie z art.  27g.  ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 438 z późn. zm.) „właściciel lub zarządca budynku lub lokalu składa do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta deklarację o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw, o których mowa odpowiednio w art. 27a ust. 2 pkt 1 lit. a i c, zwaną dalej "deklaracją", w terminie 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia tego źródła ciepła lub źródła spalania paliw”.

Pracownicy GOPS Wolanów zawsze starali się udzielać informacji i odpowiadać na pytania adekwatnie do obowiązujących w danej chwili przepisów. Obecnie jesteśmy zobligowani do postępowania zgodnego z aktualnie obowiązującym prawem. Oznacza to, że wielu z Państwa nie otrzyma oczekiwanego dodatku węglowego z przyczyn, które wskazują znowelizowane przepisy.

Więcej informacji znajdziecie państwo m.in. w treści art. 50 i art. 52 ustawy z dnia 15 września 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz.U. z 2022, poz. 1967).

 

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego w wersji papierowej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolanowie będzie przyjmował od 22 sierpnia 2022 r. (poniedziałek)

 

Wniosek o dodatek węglowy będzie można złożyć do 30 listopada 2022r.:

- osobiście w pokojach nr 4 i 6 (parter) w godzinach pracy ośrodka, 

- za pomocą skrzynki elektronicznej ePUAP : /GOPS_Wolanow/skrytka,

- drogą pocztową na adres:  GOPS Wolanów, ul. Radomska 20, 26-625 Wolanów.

 

Podstawowym warunkiem otrzymania dodatku węglowego jest posiadanie wpisu lub zgłoszenia do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Wzór wniosku do pobrania : https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy

 

Dodatek węglowy

Uprzejmie informujemy, iż Ustawa o dodatku węglowym została podpisana przez Prezydenta RP i opublikowana w Dzienniku Ustaw (Dz.U. 2022r. poz. 1692). Zgodnie z art 29 Ustawy wchodzi ona w życie w dniu 12.08.2022r.

Realizatorem zadania w imieniu Gminy Wolanów będzie Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Wolanowie ul. Radomska 20 (parter pok.nr 4 i 6).

Szczegółowe informacje dotyczące terminów i sposobów składania wniosków oraz wzór wniosku będą dostępne na stronie internetowej Gminy Wolanów oraz  na stronie BIP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wolanowie https://gopswolanow.naszbip.pl/dodatek-weglowy

WAŻNE

Wnioski o dodatek węglowy będą dostępne po ogłoszeniu rozporządzenia ministra właściwego do spraw energii.

 

Emeryci EWK otrzymają świadczenia wyrównawcze

 

Od 2022 roku osoby pobierające niskie emerytury EWK czyli wcześniejsze emerytury z tytułu opieki nad dzieckiem wymagającym stałej opieki, są uprawnione do otrzymania świadczenia wyrównawczego podwyższającego ich emerytury do wysokości świadczenia pielęgnacyjnego. Przyznane wyrównania są realizacją postulatów zgłaszanych przez środowisko osób niepełnosprawnych i ich opiekunów.

Wprowadzenie świadczenia wyrównawczego dla emerytów EWK jest spowodowane ich niewielką wysokością w porównaniu ze świadczeniami pielęgnacyjnymi, które od 2022 roku wynoszą 2119 zł.

Świadczenie wyrównawcze przysługuje osobom sprawującym opiekę nad chorym dzieckiem w wysokości stanowiącej różnicę między kwotą świadczenia pielęgnacyjnego, a kwotą otrzymywanego świadczenia emerytalno – rentowego. Wypłata tych środków będzie następowała wraz z emeryturą EWK.

Osoby, które złożą wniosek do 28 lutego 2022 r. otrzymają wyrównanie świadczeń od 1 stycznia br., natomiast rozpatrzenie wniosków nastąpi do 31 marca br.

Wnioski o świadczenie wyrównawcze należy składać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub innego organu, który wypłaca to świadczenie, będą one wypłacane po dokonaniu rocznej waloryzacji wraz ze świadczeniami emerytalno – rentowymi.

DODATEK  OSŁONOWY

Wnioski przyjmowanę będą w GOPS Wolanów od dnia 10 stycznia 2022 roku.

 

Dodatek osłonowy przysługuje:

  • osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2 100,00 zł;
  • osobie w gospodarstwie wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1 500,00 zł na osobę.

Definicja dochodu

Za dochód uważa się dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Oznacza to, po odliczeniu kwot alimentów świadczonych na rzecz innych osób:

  • przychody podlegające opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27, art.30b, art. 30c, art. 30e, art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomniejszone o koszty uzyskania przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie społeczne niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne.
  • Dochodem są także, inne dochody niepodlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych np: alimenty na rzecz dzieci, stypendia doktoranckie, dochody uzyskane z gospodarstwa rolnego, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, pomoc materialną o charakterze socjalnym (stypendia szkolne, zasiłek szkolny), świadczenie rodzicielskie.

W przypadku  gdy wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu przekracza kwotę 2 100,00 zł lub 1500,00 zł na osobę, kwotę dodatku ustala się w wysokości różnicy między kwotą dodatku osłonowego, a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny dochód. W przypadku gdy wysokość dodatku osłonowego jest niższa niż 20 zł, dodatek osłonowy nie przysługuje.

Gospodarstwo domowe tworzą:

  • osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe);
  • osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).

W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który jako pierwszy złożył taki wniosek. Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku osłonowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.

Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:

  • przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek
    o wypłatę dodatku osłonowego – w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku; tj. 2020 rok.
  • ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek
    o wypłatę dodatku osłonowego – w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku tj. 2021 rok.

Osoby uprawnione do dodatku osłonowego:

  • osoby posiadające obywatelstwo polskie mające miejsce zamieszkania i przebywające
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • cudzoziemcy mający miejsce zamieszkania i przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
    1. na podstawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d lub w art. 186 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2020 r. poz. 35, 2023, 2320 i 2369 oraz z 2021 r. poz. 159
      i 1918), lub w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej,
    2. w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub zgody na pobyt tolerowany – w formie schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania oraz zasiłku celowego;
  • osoby mające miejsce zamieszkania i przebywające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej oraz członkom ich rodzin w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe
    z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin
    (Dz. U. z 2021 r. poz. 1697), posiadającym prawo pobytu lub prawo stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Wysokość dodatku osłonowego wynosi rocznie:

400,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
600,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
850,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
1150,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.

W przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, dodatek osłonowy wynosi rocznie:

500,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
750,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
1062,50 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
1437,50 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.

Dodatek osłonowy przysługuje za okres od dnia 1 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.

Wypłata dodatku osłonowego odbywa się w dwóch równych ratach:
I rata w terminie do dnia 31 marca 2022 r.
II rata w terminie do dnia 2 grudnia 2022 r.

W przypadku gdy osoba, złoży wniosek o wypłatę dodatku osłonowego później niż na 2 miesiące przed upływem ww. terminów, dodatek osłonowy jest wypłacany jednorazowo, niezwłocznie po przyznaniu tego dodatku.

Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.

Przyznanie dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji. Decyzja wydawana jest tylko w przypadku odmowy przyznania dodatku osłonowego, uchylenia lub zmiany prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego.

Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, organ przyjmujący wniosek informuje go o możliwości odebrania informacji o przyznaniu dodatku osłonowego.

Ważne!

Na czas realizacji wypłaty dodatku osłonowego tj.: od dnia 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. zawiesza się wypłatę dodatków energetycznych. Wnioski o wypłatę dodatku energetycznego, złożone w okresie od dnia 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.

Wzór wniosku o wypłatę dodatku osłonowego można pobrać ze strony internatowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska (Do pobrania)  lub BIP GOPS Wolanów natomiast, wersja papierowa jest dostępna w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wolanowie przy ul. Radomskiej 20 pok. Nr 6 - parter.

Uwaga!

  • Osoby zainteresowane złożeniem wniosku proszone są w pierwszej kolejności o wykorzystanie w tym celu środków komunikacji elektronicznej (kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany).
  • Wnioski w wersji papierowej można składać w GOPS Wolanów pok. Nr 6 parter od dnia 10.01.2022r.
  • Istnieje również możliwość przesłania wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego.

Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonów: 48 380-36-63 lub na stronie internetowej GOPS Wolanów

Poniżej znajduje się wniosek o dodatek osłonowy do pobrania wraz ze wskazówkami jak należy go uzupełnić.

Kliknij tutaj, aby pobrać wzór wniosku o dodatek osłonowy
Kliknij tutaj, aby pobrać wskazówki jak wypełnić wniosek o dodatek osłonowy

Kolonie letnie w górach dla dzieci rolników

miejsce kolonii: Biały Dunajec

termin: 21.07.2021 r. – 30.07.2021 r.

Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Oświatowo – Wychowawczych im. Teresy Kras organizuje kolonie letnie w górach dla dzieci rolników (data urodzenia dziecka od 01 stycznia 2005 roku)

Koszt kolonii dla uczestnika, którego rodzic odprowadza składki KRUS - 400,00 zł.

Druki do pobrania w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wolanowie p. Nr 4 tel: 48 380 36 49 

Termin składania kompletu dokumentów w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wolanowie p. Nr 4 do 4 sierpnia 2021 r. godz. 14.30 - liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń (wypełniona karta kwalifikacyjna z niezbędnymi dokumentami).

Szczegółowe informacje w poniższych załącznikach.

Zwracamy się z prośbą o wnikliwe zapoznanie się z informacją dla rodziców!!

Program BIAŁY DUNAJEC 2021

Informacje dla Rodziców KRUS 2021

Karta kwalifikacyjna

 

 

 

Informacja

dotycząca programu „Dobry Start”

 

Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.

 

Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start".

 

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski  drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS

 

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

 

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

 

 

Ogłoszenie o rekrutacji uczestników do projektu pn. „RÓWNI NA STARCIE!”

Fundacja po Drugie, Caritas Archidiecezji Warszawskiej oraz Kancelaria Adwokacka Czupajło&Ciskowski informują o rozpoczęciu rekrutacji uczestników do projektu pn.
”RÓWNI NA STARCIE!”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi IX Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem Działanie 9.1 Aktywizacja społeczno – zawodowa osób wykluczonych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Wsparciem zostanie objętych 120 osób z terenu woj. mazowieckiego, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym bądź już doświadczających wykluczenia. Fundacja po DRUGIE oferuje wsparcie również dla osób, które doznają wielokrotnego wykluczenia czyli spełniają  min. dwie przesłanki z listy znajdującej się poniżej:

  •   osoby znajdujące się w kryzysie bezdomności bądź dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań  (tzn. bez dachu nad głową, bez miejsca zamieszkania – korzystające ze wsparcia w postaci schroniska, mieszkania treningowego; przebywające w niebezpiecznym zakwaterowaniu);
  •   osoby z niepełnosprawnościami (posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności);
  •   osoby odbywające karę pozbawienia wolności w formie dozoru elektronicznego;
  •   osoby lub rodziny korzystające ze świadczeń pomocy społecznej;
  •   osoby opuszczające pieczę zastępczą;
  •   osoby,  które potrzebują wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.

Celem głównym projektu  jest wzrost aktywności społeczno – zawodowej wśród 120 osób zamieszkałych na ternie woj. mazowieckiego, doświadczających wielokrotnego wykluczenia. Projekt trwa od stycznia 2021 r. do grudnia 2022 roku.

Uczestnicy projektu będą mieli dostęp do następujących form wsparcia:

1/ Wsparcie specjalistów:

  •   diagnoza indywidualnych potrzeb i potencjałów uczestnika projektu, na podstawie której dla każdego uczestnika zostanie opracowana indywidualna ścieżka reintegracji społecznej,
  •   wsparcie psychologiczne,
  •   wsparcie prawne,
  •   wsparcie terapeuty uzależnień,
  •   wsparcie w zakresie podniesienia kompetencji społecznych,
  •   wsparcie asystenta os. bezdomnej.

2/ Wsparcie w zakresie drogi do usamodzielnienia – powrotu na rynek pracy:

  •   wsparcie doradcy zawodowego,
  •   trening pracy,
  •   pośrednictwo pracy
  •   udział w szkoleniach zawodowych, podnoszących kwalifikacje zawodowe.

Rekrutacja trwać będzie w okresie od stycznia 2021 do października 2021.

Aby zostać uczestnikiem projektu należy wypełnić załączony do ogłoszenia formularz zgłoszeniowy oraz oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego – kadra projektu pomoże w wypełnieniu dokumentów rekrutacyjnych podczas osobistego spotkania.

Dokumenty można dostarczyć drogą mailową oraz pocztową – po otrzymaniu przesyłki, kierownik projektu skontaktuje się z zainteresowaną osobą i omówi dalsze kroki współpracy.

Adres do korespondencji:

Fundacja po Drugie

Ul. Smulikowskiego 4

00-386 Warszawa.

Adres elektroniczny:

fundacja@podrugie.pl

Kontakt telefoniczny:

601 405 598

 

 Świadczenie wychowawcze na okres zasiłkowy 2021/2022

Wnioski o 500+ można składać:

     od dnia 1 lutego  2021 r. - wyłącznie drogą elektroniczną.

     Można to zrobić przez:

  • kanał bankowości elektronicznej,
  • portal Emp@tia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz
  • PUE ZUS.

      od dnia 1 kwietnia 2021 r. – osobiście, listownie pocztą oraz elektronicznie.

Wypłata świadczenia jest uzależniona od terminu złożenia wniosku.

Złożenie wniosku
z wymaganymi dokumentami

Ustalenie prawa do świadczenia i wypłata

do 30 kwietnia 2021 r.

do 30 czerwca 2021 r.

od 1 maja do 31 maja 2021 r.

do 31 lipca 2021 r.

od 1 czerwca do 30 czerwca 2021 r.

do 31 sierpnia 2021 r.

Informacja o przyznaniu świadczenia będzie wysłana na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku.

WNIOSEK O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZEGO (500+) od dnia 1 lipca 2019 r.

 

Szczepimy Się!

Informacja na temat wspierania osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2 oraz osób niepełnosprawnych.

W związku z rozpoczęciem realizacji Narodowego Programu Szczepień Ochronnych przeciwko wirusowi SARS-CoV-2, Gmina Wolanów realizuje program pomocy osobom, które będą chciały zaszczepić się przeciw COVID-19, ale mają trudność z dotarciem do punktu szczepień. Osoby te będą mogły skorzystać bezpłatnie ze specjalnie zorganizowanego transportu.

Transport przeznaczony jest dla osób:

- posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami;

- mających trudności z dostępem do punktu szczepień (np. osoby starsze niemające możliwości samodzielnego dojazdu do punktu szczepień).

Punkt szczepień: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Wolanowie,
ul. Opoczyńska 23, 26-625 Wolanów, tel. 48 618 60 17    lub     48 618 60 59

Zgłoszenia potrzeby transportu mieszkańców do punktu szczepień w SP ZOZ w Wolanowie  przyjmuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w godz. 7.30 - 15.00  pod nr tel.  48 380 36 49.

Więcej informacji pod adresem: https://www.gov.pl/web/szczepimysie

 

 

Projekt "Aktywna integracja społeczno -  zawodowa mieszkańców województwa mazowieckiego"

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolanowie informuje, że rekrutacja do projektu "Aktywna integracja społeczno -  zawodowa mieszkańców województwa mazowieckiego" prowadzona będzie od 01.11.2020r. do 30.04.2021r.

Szczegóły pod nr telefonu: 660-106-488.

 

Komunikat w związku z zagrożeniem COVID-19

Szanowni Państwo,

Z uwagi na objęcie gminy Wolanów strefą czerwoną w związku z COVID-19 i zwiększającą się liczbą chorych apelujemy do ograniczenia wizyt w tutejszym Ośrodku Pomocy Społecznej wyłącznie do niezbędnych.

 Dla wspólnego bezpieczeństwa zachęcamy do kontaktów telefonicznych oraz korzystania z usług e-PUAP i poczty elektronicznej: gops@wolanow.pl.

W przypadku osobistej wizyty w Ośrodku prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerami:

  • pomoc społeczna: 48 380 36 49
  • świadczenia rodzinne: 48 380 36 63

lub zgłoszenie się do punktu pierwszego kontaktu na parterze budynku i postępowanie zgodnie z obowiązującą procedurą.

Złożenia/dostarczenia dokumentów do Ośrodka można dokonać za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poprzez urnę wrzutową zlokalizowaną przy wejściu do budynku.

                                                                                                    Kierownik GOPS Wolanów

                                                                                                    Urszula Pisarek

 Wolanów, 26.10.2020r.

DOKUMENTY:

Ogłoszenie

Utworzono dnia 24.07.2023

Gminny Ośrodek Pomocy Społęcznej w Wolanowie zatrudni na okres od 31.07.2023 roku do 31.08.2023r. na umowę - zlecenie, osobę do pracy na stanowisku opiekun w Ośrodku Pomocy Społecznej. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod nr telefomu: 48 380-36-31 lub 530252848.  

czytaj dalej » na temat: Ogłoszenie

Załączniki:

Dzien wolny

Utworzono dnia 02.11.2021, 09:41

Informacje

Liczba wyświetleń: 3129
Utworzono dnia: 26.10.2020
Dokument wprowadził:
Edyta Lipińska
Dokument opublikował:
Edyta Lipińska
Dokument wytworzył:
Urszula Pisarek
Wytworzono:
Edyta Lipińska
Podmiot udostępniający informację:
GOPS Wolanów

Historia publikacji

  • 24.07.2023 09:15, Administrator
    Edycja dokumentu: Ogłoszenie
  • 24.07.2023 09:11, Administrator
    Edycja dokumentu: Ogłoszenie
  • 24.07.2023 09:10, Administrator
    Dodanie dokumentu: Ogłoszenie