Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wolanowie

ul. Radomska 20, 26-625 Wolanów

 

Dobry start

Informacja

dotycząca programu „Dobry Start”

 

Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.

 

Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start".

 

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski  drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS

 

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

 

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

 

 

 

Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód.

 

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do jednorazowego świadczenia „Dobry Start” będą przyjmowane:

- od dnia 1 lipca 2020 roku drogą elektroniczną (np. bankowość elektroniczna, online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl)

- od dnia 1 sierpnia 2020 roku w wersji papierowej.

Wnioski o świadczenie "Dobry Start" można składać w siedzibie GOPS ul. Radomska 20, 26-625 Wolanów, pokój nr 6

 

W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie „Dobry Start” złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami:

- od dnia 1 lipca do dnia 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata tego świadczenia następuje do dnia 30 września,

- od dnia 1 września do dnia 30 listopada, ustalenie prawa do świadczenia oraz wypłata tego świadczenia następuje w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

 

WNIOSEK O ŚWIADCZENIE DOBRY START (300+)

 

Więcej informacji:

https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

Informacje

Liczba wyświetleń: 44
Utworzono dnia: 19.01.2021
Dokument wprowadził:
Edyta Lipińska
Dokument opublikował:
Edyta Lipińska
Dokument wytworzył:
Edyta Lipińska
Podmiot udostępniający informację:
GOPS Wolanów

Historia publikacji

  • 28.06.2021 09:01, Edyta Lipińska
    Edycja strony: Dobry start
  • 19.01.2021 13:12, Administrator
    Dodanie strony: Dobry start